Grafika, ilustrace, animace

Blog

Hledání zákazníků, cílová skupina

Jak si určit cílovou skupinu?

Často se mi stává, že dělám grafiku a je tzv. „pro všechny“. Udělejte ji co nejvíce univerzální.

 

Co se děje pokud je něco univerzální ?

 

 

 

Co se děje pokud máme cíl ?

 

 

 

Nebo omylem cílíte na někoho trochu jiného, než by jste vlastně nejvíc potřebovali. Někdy je to o vyzkoušení, ne vždy se to třeba povede hned na poprvé. Ale vše se dá testovat, nemusíte ani vynakládat žádné extra peníze, průzkumy si můžete zkoušet venku nebo na sociálních sítích pomocí dotazníků

 

Nedělejte hned všechno ve velkém, šetřete peníze a udělejte si nejdříve průzkum. Méně je na začátku více a zkoušet různé varianty, sledovat co se děje. Ne vždy je první cesta, ta správná.

 

 

Například pokud děláte dárkové balení pro muže, nebude varianta jen předhazovat produkt mužům, ale i ženám jako dokonalý dárek pro jejich drahé polovičky.

 

 

Na začátku si myšlenky zapisujte, klidně si pokládejte různé otázky sami sobě a zkuste si na ně odpovědět, nenechávejte vše v hlavě, často tak dojdete k úplně nové informaci a co více, vaše poznatky můžete uplatnit pro zadávání práce pro designery, v textech pro web, leták …

 

Naprosto dvě základní otázky tedy jsou:

 

 

Vyplatí se tak v určitém okamžiku cílit také na opačné pohlaví, než pro jaký daný produkt je? To znamená úplně jinak celkově komunikovat. Platí například u těch dárků.

 

 

Nasměrujte svůj styl/brand, hlavně tedy logo tak, aby působil důvěryhodně, akceptovatelně (nejlépe sympaticky) pro vaší cílovou skupinu.

 

 

Je dobré si tedy říct a ujasnit, jak působit na první dojem

 

I když můj produkt je založený na tom, že je nejlevnější na trhu nebo si ho můžou dovolit i ti, co u ostatních nemohou.

 

i když se zaměřujeme hlavně na kvalitu s tím, že si samozřejmě připlatí.

 

 

Stejně tak se můžeme ptát dál a dál. Tohle vše by jste si měli zaznamenat a při zadávání předat třeba vašemu designerovi nebo copywriterovi.

 

 

Základní věci, na které se ptejte tedy jsou:

 

Můj produkt je

 

 

 

Kdo bude o mém produktu rozhodovat jestli si ho koupí?

...

 

Pro jakou věkovou skupinu produkt nabízím?

 

...